Tränarna

Våra tränare

Passen leds av tränare utbildade av IK Akele, en framgångsrik idrottsklubb specialiserad på långlöpning och med stor samlad erfarenhet av löpträning. Våra huvudtränare är dessutom certifierade löptränare genom Svenska Friidrottsförbundet.

 Peter Hall

Profilbild_Peter_2018_cropped

För mig är löpning den mest tillgängliga träningsformen och ett bra sätt att komma nära naturen. Jag kan starta rundan direkt utanför dörren och mina favoritslingor i Linköping går på Tinnerös stigar.

Löpning är även en social aktivitet och genom att springa tillsammans med andra så blir träningen mycket roligare samtidigt som man hjälper varandra att bli bättre.

Jag är utbildad löptränare och har även många års erfarenhet av egen träning mot lopp på olika distanser, främst milen upp till maraton. I Runner hoppas jag kunna hjälpa fler att hitta sin väg till löpningen.


Gunilla Ekholm

profilbild_gunilla_cropped

Jag är löpare sedan 9 år tillbaka, innan spelade jag mest fotboll. Jag började träna löpning
då ett av mina barn gick med i Akele. Det ledde till att under tiden ungdomarna tränade sprang även vi föräldrar. Sedan började jag anmäla mig till olika lopp när jag ändå skjutsade till tävlingarna.
På den vägen är det och idag springer jag allt mellan 5km lopp till marathon.

Det roligaste med träningarna förutom att man mår bra är att träffa alla människor i olika åldrar med olika bakgrunder men med ett gemensamt intresse, LÖPNINGEN.


Ingemar Andersson

Profilbild_Ingemar_2018_cropped

Löpare har jag varit sedan 1987 då jag gjorde mitt första Lidingölopp. Sedan dess har det blivit tiotalet till, tiotalet marathonlopp samt ett oräkneligt antal andra lopp.

Att springa hemmavid för att bearbeta och rensa huvudet efter en arbetsdag, att delta i ett gemensamt träningspass där man pressar sig lite extra och träffar andra med samma intresse, att upptäcka en ny plats genom löpning när man är på resande fot, allt detta gör att löpning är min sport.

Som tränare i Runner hoppas jag kunna förmedla mina erfarenheter ifrån 30 år som löpare.


 Lisa Edespong

profilbild_lisa_cropped

Mitt löparjag mår som allra bäst när jag lämnar asfalten och ger mig ut på stigarna. Löpturen får gärna innehålla teknisk terräng, jobbiga backar och fina vyer. Äventyr är ett ord som genomsyrar min löpning och framför allt de spännande lopp jag springer.

Som löptränare hoppas jag kunna inspirera och motivera samtidigt som jag bjuder på ett givande pass, både tekniskt och fysiskt.


Åsa Widarsson

Profilbild_Åsa_2018_cropped

Jag har tidigare tränat löpning som komplement till andra idrotter men sedan ungefär fem år är löpningen mitt huvudintresse.

Anledningen till att jag uppskattar löpningen så mycket är att det är enkelt, avslappnande och bitvis riktigt jobbigt. Jag har upptäckt hur roligt och inspirerande det är att träna löpning tillsammans med andra.

Mitt mål den här säsongen är att förbättra mina tider på 5- och 10 km. Jag tycker det även är mycket givande att inspirera andra till träning och löpning.


Gästtränare

 Sara Demir

Jag jobbar som personlig tränare och driver PT-studion PUSH By Sara. Jag har arbetat inom träningsbranschen i ca 10 år och drivit PUSH i över 3 år. Träning och hälsa ligger mig såklart otroligt varmt om hjärtat, och just löpning är något av det jag personligen föredrar absolut mest! För mig är en hälsosam kropp en frisk, hållbar och stark kropp! Jag älskar att utmana kroppen, men med förutsättning att den ska hålla under resans gång!

Mitt mål med gästspelet i Runner är att ge verktyg till er att ta med i er totala löpbild. Att kunna utmana och utveckla kroppen specifikt i din löpning, men genom olika styrke- och rörlighetsövningar skapa förutsättningar att göra det med känslan av att fortfarande vara stark och hållbar! Då tycker jag känslan av träningsglädjen är som absolut bäst!